Sayfalar

Sitemize hoşgeldiniz her türlü LGS materyalini sitemizde bulabilirsiniz. Aradığınız bilgiyi arama çubuğundan,popüler aramalardan veya blog arşivinden bulabilirsiniz

5 Ocak 2021 Salı

8. Sınıf inkılap tarihi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları

1-      Almanya’nın I. Dünya savaşında Osmanlı’yı yanında savaşa sokmak istemesinin sebepleri nelerdir?(15p)

 

 

 

 

 

 

2-      Mustafa kemalin hayatını etkileyen 4 şehri yazınız.(10p)

 

 

 

 

 

3-      Mustafa kemalin gittiği okulları sırası ile yazınız.(15P)

 

 

 

4-      Osmanlıyı kurtarmak için ortaya atılan fikir akımlarını yazınız.(10p)

 

 

 

 

5-      Osmanlı devletinin I. Dünya savaşında savaştığı cepheleri yazınız.(10p)

 

 

 

 

 

 


1.M. Kemal’in okula başlayacağı yıllarda, annesi geleneksel eğitim veren Mahalle Mektebi’ne, babası modern eğitim veren Şemsi Efendi Mektebi’ne gitmesini istemiştir.

Bu durum Osmanlı Devleti’nin eğitim öğretim sistemi hakkında hangi sonuca ulaşmamıza imkan sağlar?

A) Mustafa Kemal’in ailesinde demokratik bir yapı olduğuna

B) Şemsi Efendi okulunun daha iyi eğitim yaptığına

C) Osmanlı Devleti’nde eğitim birliği bulunmadığına

D) Selanik’te iki tane okul olduğuna

2-31 mart ayaklanması hangi padişah döneminde olmuştur?

A) II Selim  B) II. Abdülhamid

C) Mehmet Reşat  D) II. Osman

3- Hangisi I. Dünya savaşında Osmanlının müttefiki değildir?

A)Almanya    B) Avusturya Macaristan

C) Bulgaristan         D) Rusya

4- Irak cephesinde 13 000 ingiliz askerinin esir alındığı zaferin adı nedir?

A)kutül amare         B) Conkbayırı

C) Trablusgarp         D) Süveyş

5- Hangisi Çanakkale cephesi ile ilgili değildir?

A)Nusret mayın gemisi  B) 57. Alay

C) Bandırma vapuru D)Anafartalar

6- Mustafa kemalin tarablusgarba gönüllü gitmesi hangi kişilik özelliği ile ilgilidir?

A)Teşkilatçılığı         B) Kararlılığı

C) vatanseverliği     D) inkılapçılığı

 

 

7- Fransız ihtilali hangi ülkede başlamıştır?

A)Romanya   B) Osmanlı

C) Fransa     D) Bulgaristan

 

8-M.Kemal, hangi cephedeki mücadeleler sırasında askerlerine ; “Ben size taaruzu değil ölmeyi emrediyorum!”   sözünü söylemiştir ?

A) Sakarya Savaşı               B) II.İnönü Savaşı                  C) Çanakkale Cephesi             D) Kafkas Cephesi

 

 

9-Osmanlı devleti Kuzey Afrika’daki son toprak parçası hangi antlaşma ile kaybetti.

A) LOZAN                B)UŞİ         

     C)MONDROS         D) SEVR

 

 

10-Aşağıdaki hangi cephede Osmanlı Devleti müttefiklerine yardım için savaşmış olup, kendi sınırını korumak amacı taşımamıştır?

A) Kanal                               B) Makedonya                           C) Çanakkale                     D) Kafkas

 


                                                                       Not: Her soru 4 puandır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder